
Predmet je deljen na dva sklopa, umetnostno zgodovino in likovno snovanje. Zaradi delitve ur na sistem 52+18, se 52 ur izvede v okviru rednega pouka v razredu, ostalih 18 pa se izvaja v obliki ogleda razstav, na terenu, ali kot likovne delavnice v popoldanskem času.
A. UMETNOSTNA ZGODOVINA
Splošni cilji:
- dijaki razvijajo zavest o zgodovinskem razvoju likovne umetnosti
- dijaki oblikujejo kritičen pogled na izbrana reprezentativna dela slovenske in svetovne umetnosti
- dijaki razvijajo sposobnost besednega izražanja v opisovanju umetniških del in pojavov, utemeljevanju stališč, kriterijev in pogledov na likovno umetnost
- dijaki se učijo pravilne uporabe različnih virov ter kritičnega iskanja in vrednotenja informacij; razvijajo sposobnost samostojnega učenja in oblikovanja konceptov
- predmet usposablja dijake za razumevanje in analizo likovnega dela
- dijaki razvijajo občutljivost za lepoto, doživljanje in vrednotenje umetnin
- dijakom se predstavi soodvisnost med ustvarjanjem, umetniškim delom in družbenim okoljem
- dijaki krepijo zavest o nacionalni identiteti kot vrednoti v sodobnih globalizacijskih procesih
- dijaki razvijajo pozitiven odnos do domače ter tuje umetnostne in kulturne dediščine
Vsebinski cilji:
- seznanitev z vsebinsko (ikonografsko, ikonološko) in oblikovno ter slogovno analizo umetnine
- poznavanje temeljnih pojmov, posameznih spomenikov likovne umetnosti in njihovih avtorjev
- razvijanje zavesti o zgodovinskem razvoju umetnosti
Procesni cilji:
- dijaki opazujejo, analizirajo in primerjajo likovna dela
- dijaki se učijo pravilne uporabe različnih virov (učbeniki, članki, različna literatura, splet, ...)
- dijaki razvijajo sposobnost samostojnega opisovanja umetniških del
- dijaki iščejo povezave s sodobnostjo (aktualizacija)
- dijaki znajo napisati analizo – predstavitev umetnine
- dijaki znanje prenašajo na področje likovnega snovanja
B. LIKOVNO SNOVANJE
Splošni cilji:
- dijaki spoznajo soodvisnost med izražanjem, ustvarjanjem, umetniškim delom in družbenim okoljem
- dijaki analizirajo lastna in tuja likovna dela
- dijaki znanje o zakonitostih likovnega jezika prevajajo v osebno likovno govorico z namenom učinkovite sporočilnosti, povezujejo lastne ideje z likovno realizacijo
- dijaki razvijajo telesno prostorski odnos in občutenje likovnega prostora
- dijaki raziskujejo izrazne možnosti likovnih tehnik in orodij ter materiala
- dijaki se navajajo na samostojno izvajanje in načrtovanje likovnih nalog ter s tem razvijajo samozaupanje in samopodobo
- dijakom se omogoča ustvarjalne dosežke, pri katerih se ceni izvirnost, likovna občutljivost in nepričakovanost
- osebna ali družbena vprašanja dijaki lahko opredmetijo v specifičnem jeziku likovne govorice
- dijaki spoznavajo in preizkušajo izrazne možnosti sodobnih likovnih praks
Vsebinski cilji:
- umetnostnozgodovinska in likovnoteoretična spoznanja dijaki verificirajo v lastni likovni govorici
- dijaki se seznanijo in preizkusijo z različnimi likovnimi sklopi: risanje, slikanje, kiparstvo, prostorsko oblikovanje, grafika, sodobne umetniške prakse in mediji, vizualne komunikacije (vsaj 4 od naštetih)
- dijaki širijo znanje o likovnih elementih, obvladajo kompozicijska načela, razumejo pomen formata, teže, smeri, gibanja
- dijaki samostojno izbirajo materiale in orodja
- dijaki razvijajo smisel za načrtno in projektno delo
- dijaki usvojijo enega od načinov sodobnih umetniških praks; ob prakticiranju z novimi mediji in s sodobnimi likovnimi praksami razvijajo izvirne, inovativne in ustvarjalne ideje, ki odražajo njihovo osebnost, zamisli in izkušnje, doživljanje preteklosti, sedanjosti ter pogled v prihodnost
Procesni cilji:
- ob aktivnem delu dijaki bogatijo emocionalne, moralne, socialne in estetske osebnostne kvalitete
- dijaki se navajajo na samostojno izvajanje in načrtovanje likovnih nalog ter s tem razvijajo samozaupanje in samopodobo
- osebna ali družbena vprašanja dijaki lahko opredmetijo v specifičnem jeziku likovne govorice
- dijaki raziskujejo izrazne možnosti likovnih tehnik in orodij ter materiala
- dijaki primerjajo in analizirajo lastna in tuja likovna dela