9. teden (4. 1. - 8. 1.)

GUM 8. r (8. ura)

Učenci v zvezek zapišete:

__________________________________________________________________________

GLASBENA ROMANTIKA – Nacionalne šole, programska in absolutna glasba

V drugi polovici 19. stoletja nastanejo nacionalne šole – skladatelji ustvarjajo glasbo v duhu lastnega naroda. Pogosto vanjo vpletajo elemente ljudske glasbe in pišejo domoljubne pesmi. Poznamo češko, rusko, finsko, madžarsko, slovensko in druge nacionalne šole.

Za romantiko je značilna programska glasba. To je glasba , ki jo skladatelj napiše po zunaj glasbenem navdihu: likovna umetnina, živali, literarno delo, naravne lepote… Skladatelj ob programski skladbi tudi zapiše, kaj naj si ob poslušanju skladbe predstavljamo. Programske skladbe imajo zanimive naslove: Živalski karneval, Slike z razstave, Morje, Šeherezada, Ruska velika noč …

Absolutna glasba je nasprotna programski glasbi. Ima izključno glasbeno vsebino imenuje pa se po inštrumentalnem sestavu, obliki, ali hitrosti izvajanja. Naslovi skladb absolutne glasbe: Simfonija, Sonata, Allegro

‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒

Učenci naredite še:

-          Poslušajte primere programskih skladb in razmislite, če dobro predstavijo vsebino, ki si jo je skladatelj zamislil ob naslovu:

-          Ples piščančkov:

-          Labod:

-          Ježa Valkir (valkire so boginje vojne v nordijski mitologiji):

-          Čmrljev let:


Zadnja sprememba: nedelja, 3 januar 2021, 13:01