
Vključevanje karierne
orientacije v izobraževalne sisteme spada že vrsto let med pomembne strateške
cilje Evropske unije. Velja za eno ključnih kompetenc vseživljenjskega učenja,
ki služi v prvi vrsti posameznikovemu osebnemu razvoju, kakor tudi gospodarskim
ciljem in ciljem socialne politike.
Namenjena je predvsem
izboljševanju učinkovitosti in kakovosti izobraževanja, dopolnilnega
usposabljanja in trga delovne sile. Naraščajoča brezposelnost med mladimi v
Sloveniji kaže, da so le-ti premalo usposobljeni za podjetno odzivanje na
spremenjene okoliščine življenja in dela, ki zahtevajo prožnost v razmišljanju
in delovanju, inovativnost, ustvarjalnost, samoiniciativnost, samozaupanje,
sprejemanje tveganj in izkoriščanje priložnosti. Prav tako se kaže tudi potreba
po preseganju miselnosti, da jih bodo po
končanem šolanju »čakala« določena delovna mesta, ki jim bodo zagotavljala
socialno in ekonomsko varnost. Ker temu ni več tako, jih je potrebno
usposabljati za čim bolj proaktivno soočanje s trgom dela in vplivati na
njihovo dojemanje sebe, da se bodo počutili kot pomembni posamezniki, ki bodo
lahko s svojim znanjem, veščinami in naravnanostjo vplivali na trg dela doma
preko uresničevanja svojih zamisli, ustanavljanja in upravljanja podjetij in
odpiranja novih delovnih mest.
Karierna orientacija v osnovni šoli temelji na spodbujanju in podpori
celostnega osebnostnega (kognitivnega, emocionalnega, vrednotnega) in
socialnega razvoja učenca (sodelovalne in komunikacijske veščine), ki mu v
skladu z njegovimi razvojnimi značilnostmi, zmožnostmi, interesi in cilji
omogoča ozaveščeno in kar se da avtonomno in odgovorno izbiro poklicne in
izobraževalne poti oz. začetek gradnje osebne kariere. Opolnomočenje učencev za
samostojno in odgovorno (avtonomno) načrtovanje in odločanje predvsem o možnih
izbirah v času izobraževanja v OŠ je torej temeljni cilj dejavnosti karierne
orientacije v osnovni šoli.